وقتی قدرت دست ما باشد Featured

با سرنگونی جمهوری اسلامی:

۱- پایان هر نوع حکومت مذهبی را برای همیشه اعلام میکنیم. دست مذهب را از زندگی مردم، از دولت، آموزش و پرورش و از سیستم قضائی کوتاه میکنیم. مذهب رسمی را لغو و مذهب و بی مذهبی را امر شخصی مردم اعلام میکنیم و به هر نوع دخالت دولت و مراجع مذهبی در اعتقادات شخصی و زندگی خصوصی مردم پایان میدهیم. حکومت بعدی حکومتی سکولار، آزاد و برابر خواهد بود.

۲- کلیه کمک های مستقیم و غیر مستقیم دولتی به مساجد، امامزاده ها، آیت الله ها و کلیه مراجع مفتخور مذهبی را فورا قطع میکنیم و تمام اموال عمومی غصب شده توسط آنها را مصادره و صرف نیازهای مردم می کنیم.

۳- همه قوانین ضد زن اسلامی از جمله حجاب و پوشش اجباری و هر نوع جداسازی جنسیتی را فورا ملغی میکنیم و برابری زن و مرد را در تمام زمینه ها بلافاصله اعلام میکنیم.

۴-قانون اساسی، قانون کار، قوانین قصاص و مجازات اسلامی و سایر قوانین ارتجاعی این حکومت را فورا ملغی میکنیم.

۵- مجازات اعدام را فورا لغو میکنیم. به سنگسار و شلاق و شکنجه و تعزیرات اسلامی و هر نوع مجازات مبنی بر تعرض جسمی و تحقیر و ارعاب و اعمال فشار فکری و روانی بر افراد بازداشتی برای همیشه پایان می دهیم.

۶- زندانیان سیاسی و عقیدتی و صدها هزار بیگناه دیگر از زندان ها آزاد میشوند و بازداشت افراد بدلایل سیاسی و عقیدتی ممنوع میشود.

۷-آزادی بی قید و شرط بیان و عقیده و آزادی نقد مذهب و آزادی بی قید و شرط تحزب و تشکل و اعتصاب، اجتماعات، مطبوعات‌ و تظاهرات فورا برقرار میشود. مردم بدون هیچ نگرانی عقایدشان را بیان میکنند، کتاب و روزنامه خود را منتشر می کنند، در هر حزبی بخواهند عضو میشوند و هر حزب و سازمانی خواستند ایجاد میکنند.

کلیه مردم ساکن کشور‪،

۸ـ مستقل از ملیت و نژاد و مذهب و تابعیت، از حقوق شهروندی برابر برخوردار میشوند. ستم و تبعیض بر اساس ملیت و قومیت و محل تولد ممنوع میشود و اقدامات لازم در جهت رفع تبعیض و برابری كامل شهروندان انجام میشود. زبان رسمی اجباری ممنوع میشود و مردم میتوانند به زبان مادری خود تحصیل و تکلم کنند و رسانه های خود را منتشر کنند.

۹- کلیه نیروهای سرکوب، رسمی و لباس شخصی، سپاه و بسیج، نیروی انتظامی و ارتش و وزارت اطلاعات و سایر نهادهائی که اجزاء ماشین جنایت و آدمکشی جمهوری اسلامی بوده اند را منحل میکنیم. مجرمین به دادگاه سپرده میشوند و سایر اعضای این ارگانها امکان یک زندگی شرافتمندانه پیدا خواهند کرد.

۱۰- کلیه سران حکومت به جرم جنایات بیشمار علیه مردم، به جرم شکنجه و اعدام و سنگسار و ترور و تحمیل بیحقوقی و فقر و محرومیت به اکثریت مردم و به جرم دزدی و فساد، در دادگاه های علنی مورد محاکمه قرار میگیرند.

۱۱-تاسیسات اتمی را برمیچینیم و سلاح های کشتار جمعی را نابود میکنیم. رابطه با دنیای غرب را گسترش میدهیم، از علم و فرهنگ و تمدن مترقی و انسانی استقبال میکنیم، و همراه با مردم انساندوست جهان، از ارزشهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی پیشرو و مطالبات حق طلبانه مردم در مقابل دولت ها و جنبش های ارتجاعی دفاع میکنیم.

۱۲-برای جلوگیری از نابودی منابع طبیعی، تخریب محیط زیست و آلودگی آب و هوا که به حد فاجعه باری رسیده است، و بمنظور ایجاد یک محیط زیست امن و پاک، بیشترین امکانات و منابع مالی و تخصصی را به کار می گیریم.

۱۳-طب و تحصیل و مترو و اتوبوسرانی شهری برای عموم مردم رایگان میشود.

۱۴-استثمار را ممنوع میکنیم و دست بنگاه های سرمایه داری، مراجع مذهبی و فرماندهان و آقازاده ها، مافیای اقتصادی و سایر مفتخوران را‌ از زندگی مردم کوتاه میکنیم. وسائل تولید، کارخانه ها، زمینها، شرکت ها و بانکها به دارائی جمعی کل جامعه تبدیل میشود. روند پایان دادن به بردگی مزدی و تقسیم طبقاتی جامعه آغاز میشود، تولید بر اساس نیازمندیهای جامعه سازمان مییابد، مردم صاحب اختیار کار و نعمات ناشی از کار خود خواهند شد و جامعه ای مبتنی بر برابری، رفاه همگانی و عدالت اقتصادی پایه گذاری میشود.

۱۵- بودجه های هنگفت فعلی که صرف دزدی و سرکوب و ترور و صرف گله مفتخوران و موسسات مذهبی میشود، صرف ایجاد کار و امکانات رفاهی، صرف ایجاد بیمارستان و مهد کودک و مدرسه و دانشگاه، تاتر و سینما و کتابخانه و کلوپ های هنری و ورزشی، صرف خدمات اجتماعی، بویژه برای کودکان و سالمندان و معلولان، صرف کمک به رفع اعتیاد معتادان و کمک به تن فروشان برای شکل دادن به یک زندگی انسانی و صرف طب و تحصیل و مسکن و محیط زیست و سایر نیازهای اساسی مردم خواهد شد.

۱۶- شوراهای مردم در سراسر کشور ایجاد میشوند و توده مردم متشکل در شوراها اداره امور مملکت را در دست میگیرند. برای اولین بار کلیه ساکنین کشور، در اداره امور مستقیما دخیل میشوند، آزادانه تصمیم میگیرند و تصمیمات خود را به اجرا درمیاورند. این مهمترین ضامن تحقق یک جامعه انسانی بدور از بیحقوقی و تبعیض و نابرابری است. شوراها به معنی واقعی ضامن تحقق هر نوع آزادی خواهند بود. توده های وسیع مردم برای اولین بار حرمت پیدا خواهند کرد و با شور و انرژی بی پایان، اقتصاد و سیاست و مناسبات اجتماعی و فرهنگی را بسرعت شکوفا خواهند کرد.

اینها سرفصلهای یک جامعه انسانی است که میلیون ها نفر از کارگران و مردم شریف و تشنه آزادی خود را در این اهداف شریک میدانند. حزب کمونیست کارگری با سازماندهی حکومت شوراها، این مفاد را بعنوان اولین اقدامات دولت آتی بلافاصله اعلام خواهد کرد و با اجرای تمامیت برنامه «یک دنیای بهتر»، جامعه ای آزاد و مرفه و بری از هر نوع تبعیض و نابرابری بنیاد خواهد گذاشت.

حزب کمونیست کارگری حزب شما است. به آن بپیوندید.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱ خرداد ۱۳۹۳، ۲۲ مه ۲۰۱۴

بیانیه ای که مشاهده میکنید  تصویر عملی ای از حزب کمونیست کارگری در فردای انقلاب بدست میدهد. این سند در عین حال به شکل گیری جنبشی مطالباتی از همین امروز  در میان  مردم کمک میکند. هر بخشی از این سند میتواند محوری برای راه انداختن کارزارهای اجتماعی باشد. این سند را وسیعا پخش کنیم. آنرا وسیعا به میان مردم ببریم.