سازماندهی اعتراض علیه اعدام، تراکت علیه اعدام Featured

ده اکتبر” ١٨ مهر”  روز جهانی علیه اعدام است. جنبش علیه اعدام در ایران هر روز قوی تر میشود. تجمعات خانواده های محکومین به اعدام، جلو آمدن جوانان در این عرصه از مبارزه به صورت تشکیل گروههای  مبارزاتی در تلگرام و فیس بوک علیه اعدام، برپا کردن تاتر و کنسرت علیه اعدام ، پخش تراکت و ارسال اس ام اس علیه اعدام در سطحی گسترده نمونه هایی از آن است. در این عرصه  بعضا هنرمندان و بازیگران سینما با ترانه و هنر به میدان آمده ااند و با  اشعار و ترانه هایشان اعدام را محکوم کرده اند.  در جایی چون شهر مریوان مردم با اعتصاب عمومی به حمایت از دو زندانی سیاسی لقمان و زانیار مرادی که زیر خطر اعدام بودند، برخاستند. در سنندج  موردی از تجمع مردم علیه اعدام را شاهد بوده ایم.  اینها همه اشکالی از سازمانیابی مبارزه علیه اعدام است. و امروز جنبش علیه اعدام دارد چهره های شناخته شده و محبوب خود را پیدا میکند. وسیعا به این جنبش بپیوندیم. به هر شکلی که میتوانیم صف اعتراض خود را علیه اعدام سازمان دهیم. از تجربیات خود در این عرصه از مبارزه برای کمیته سازمانده بنویسید.  تراکت زیر به مناسبت ده اکتبر روز جهانی علیه اعدام است. آنرا وسیعا پخش کنیم

اعدام قتل عمد دولتی است!

مردم! در آستانه 10 اکتبر روز جهانی علیه اعدام:

به اعدام نه بگویید. به اعدام کنندگان نه بگویید. جلوی کشتار دولتی را بگیرید. اراذلی را که در کنار چوبه های دار عربده کشی میکنند طرد کنید! همچون مردم سیرجان چوبه های دار را باید بر سرشان خراب کرد! اعدام قتل عمد دولتی است. اعدام ابزار قدرتنمایی حکومت جنایتکاران سرمایه دار علیه خود شماست. ندیده ایم که هروقت میخواهند اعتراض و مبارزه کارگران و زنان و جوانان علیه فقر و گرسنگی و بیکاری و زندان را عقب برانند، چوبه های دار را برپا میدارند و اعدامها را گسترش میدهند؟

میگویند اعدام برای نجات جامعه از قتل و جنایت ضروری است. این یک دروغ بزرگ است. کدام جامعه تاکنون با اعدام و انتقام، از جنایت رها شده است؟ ریشه همه جنایتها خود حاکمیت ناعادلانه یک دسته مفتخور و دزد بر اکثریت جامعه است. ریشه جرم و جنایت و قتل حاکم شدن یک مشت قاتل و دزد بر جامعه است. همین ریشه را باید خشکاند. برای خلاصی از جنایت و قتل در قدم اول باید قاتلین و دزدان را از قدرت بزیر کشید.

حزب کمونیست کارگری ایران