چند تجربه عملی از یک جمع حزبی در ایران Featured

  • Written by:
نکات زیر جمعبندی ای از تجربیات یک فعال حزب از ایران است. خواندن آن مفید و آموزنده است.

چند تجربه عملی  از کار تبلیغی ما

در این نوشته جمعبندی ای از نحوه کار تبلیغی خودمان در ایران و نکاتی که به آن رسیده ایم را برایتان مینویسم.تبلیغ وترویج امروزه بعنوان یک وظیفه ویک کار حزبی وسازمانگرانه مطرح است .این کار درسطح کلان ورسانه ای اش توسط تی . وی داردصورت می گیرد .اما باتوجه به شرایط خفقان ونبودآزادی بیان وتشکل های علنی حتا باید تی . وی را هم تبلیغ کرد .تبلیغ تی و وی دست کم به دو صورت امکان پذیر است :


الف ) تبلیغ شفاهی
دراین شیوه می توان نشانی های تی . وی (فرکانس ومشخصات ماهواره و…) را به مردم ( همکاران – همسایگان – آشنایان – همسفران دراتوبوس ،تاکسی ، قطار ،هواپیما و…) معرفی کرد .معمولا درگفتوگوهاصحبت از برنامه ها وفیلم ها وسریال های شبکه های تلویزیونی به میان می آید. درچنین مواقعی باید ومی توان تی . وی را معرفی کرد که مثلا نگاه شما تازه راه افتاده که هم اخباردارد هم پرسش و پاسخ درمورد مسائل روز وموزیک وفیلم ومطالب علمی وغیره .
ب ) تبلیغ کتبی
مشخصات  تی . وی رامی توان به صورت تراکت – اطلاعیه معرفی کرد .نوشتن مشخصات تی .وی به صورت دیوارنویسی نیز امکان پذیر است . تراکت های معرفی تی .وی را می توان دراتوبوس ها – تاکسی ها ومحل های پر رفت وآمد گذاشت .درمسافرت ها هم می توان این کار را به صورت نوشتن بر در ودیوار راهدارخانه های توراهی ورستوران ها وحتا صخره های کوه های طول راه نوشت .فقط کافی است ماژیک ویا اسپری همراه داشته باشیم تا در سر بزنگاه ودرفرصت های مناسب این کار صورت بگیرد .
ج ) تبلیغ الکترونیکی
مشخصات تی .وی را می توان از راه پیام های کوتاه واس ام اس واز طریق گوشی های تلفن همراه برای دیگران ارسال کرد.البته بهتر است یک یسمکارت بی نام ویک گوشی ارزان قیمت که امکانات رهگیری وردیابی نداشته باشد تهیه کنیم .
د ) تبلیغ درقالب سنگ نویسی
مشخصات تی .وی را می توان در مسیرهای پر رفت وآمد کوهنوردان بر روی سنگ های صاف وصخره های قابل دید نوشت . برای این کار بهتر است به صورت تیم های 2 یا 3 نفره حرکت کرد وهر چند گاه به بهانه ی استراحت درطول راه ودرجاهای مناسب اطراق کرد وپس از سنجیدن موقعیت وبه دور از چشم دیگران اقدام به نوشتن کرد .درپایان کار نیز بهتر است که اسپری را دور بیندازیم .شکل درست تر آن است که یک تیم 5 – 6 نفره ودرقالب کوهنورد حرکت کنیم و درقالب دونفر دونفر وبا فاصله ی مناسبی از هم حرکت کنیم. تا حاشیه ی امنیتی خوبی ایجاد شود وبه دورازچشم اغیار باشد
ه ) تبلیغات اینترنتی
با تهیه ی لیستی از ادرس های ایمیلی افراد می توان مشخصات تی .وی را برای شان ارسال کرد .
نکات ایمنی :
مسایل امنیتی طبعا باید به دقت وبا وسواس رعایت شود . بسیاری از این تبلیغات باید پنهانی انجام شود. درروش پخش تراکت وبروشورهای معرفی تی . وی باید به دوربین های خیابانی توجه کنیم.این اوراق را نباید در گیشه های عابربانک ها و ای تی ام ها گذاشت چراکه آن ها مجهز به دوربین هستند .
.
مهراب