اتحاد سراسری حول خواستهای سراسری در دانشگاه Featured

  • Written by:

  شهریه های بالا، هزینه سنگین خوابگاه و تحصیل، تبعیض جنسیتی، فشار بر روی دانشجویان دختر و مساله حجاب اجباری،  استفاده از دانشجویان بسیجی  برای امنیتی کردن محیط دانشگاه،  وجود انواع و اقسام نیروهای سرکوبگر از جمله  کمیته های انضباطی، حراست، نمایندگی رهبری و غیره در دانشگاه. ها  از جمله موضوعات اعتراض در دانشگاه هاست. سازمان جوانان حزب کمونیست کارگری ایران طی پلاتفرمی مبارزاتی دانشجویان را به اتحاد حول خواستهای زیر فرا میخواند:

پلاتفرم اتحاد سراسری دانشجویان

 ١. تامین بالاترین استانداردها برای تحصیل و امکانات رفاهی دانشجویان. از قبیل لغو شهریه، تامین خوابگاه مناسب، پرداخت کمک هزینه، تامین دانشگاه و فضای تحصیلی کافی برای همه متقاضیان ورود به دانشگاه و…

 ٢. لغو هرگونه گزینش و امتحان ایدئولوژیک مذهبی، عقیدتی و سیاسی برای ورود به دانشگاه ها.

 ٣-لغو فوری همه احکام اخراج و و بازگردندان فوری همه دانشجویان ستاره دار  و استادان اخراجی.

 ٤- آزادی فوری و بی قید و شرط دانشجویان زندانی و همه زندانیان سیاسی.

 ٥-. آزادی های بی قید و شرط سیاسی مانند آزادی بیان، تجمع، تشکل، اعتراض، اعتصاب، و سایر فعالیت های دانشجویی نظیر کلوپ های فرهنگی و علمی وغیره.

 ٦- لغو حجاب اجباری و انتخاب آزادانه پوشش.

 ٧- لغو قوانین تبعیض آمیز علیه زنان و لغو تفکیک جنسیتی به هر شکل و در هر زمینه.

 ٨- انحلال فوری همه نیروهای نظامی، شبه نظامی و امنیتی مانند کمیته های انضباطی، حراست، نمایندگی رهبری و غیره در دانشگاه.  منمنوعیت اکید ورود پلیس و نیروی انتظامی به دانشگاه.

 ٩-  جدایی دین از آموزش و پرورش و دانشگاه ها.

 ١٠. معرفی آمرین و عاملین کشتار و جنایت علیه مردم و دانشجویان و محاکمه آنان در دادگاه های علنی با نظارت بین المللی.

 ١١. انتخابی شدن همه مدیران و مقامات دانشگاهها توسط دانشجویان و استادان.

 تشکیل گروهای فیس بوکی و جمع شدن حول این خواستها، انتشار نشریات دانشجویی و تبدیل آن به مرکز بحث و گفتمان بر سر خواستها و  اوضاع موجود، پخش مطالبات  و اخبار اعتراضات دانشجویی بصورت تراکت در دانشگاهها و فراخواندن دانشجویان به اتحاد  و مبارزه حول خواستهایشان، از جمله اشکال سازمانیابی حول این پلاتفرم مبارزاتی است.