جنبشی سراسری با خواست تحصیل رایگان برای همه Featured

  • Written by:

– آمار جمهوری اسلامی از سه و نیم میلیون کودک بین ٦ تا ١٧ ساله از تحصیل بازمانده سخن میگوید  و سازمانیابی جنبشی سراسری با خواست تحصیل رایگان برای همه در دستور ما قرار میگیرد.

سازمانیابی اعتراض حول خواستهای فوری به مناسبت شروع سال جدید

– تراکتهای ویژه “تحصیل رایگان برای همه ”  را همه جا پخش کنیم و گفتمانی وسیع بر سر خواست تحصیل رایگان برای همه را بوجود آوریم.

– گروههای مبارزاتی در مدیای اجتماعی چون تلگرام و صفحات ویژه فیس بوکی در حمایت از دانش آموزان و خواست سراسری تحصیل رایگان برای همه بوجود آوریم و نیروی اعتراضی خود را گرد آوریم. و به راه انداختن کارزار برای حق تحصیل رایگان برای همه.

– خواست تحصیل رایگان، یکی از خواستهای مبارزاتی معلمان است. خواست همه مردم است.  کارگران، معلمان ، جمعیت میلیونی خانواده های دانش آموزان، نهادهای مدافع حقوق کودک  نیروی مهم به جلو بردن این خواست و به راه انداختن کارزاری قدرتمند بر سر این موضوع هستند. تحصیل رایگان خواست همه مردم است.

– زیر بار پرداخت شهریه و اخاذی های دیگر برای ورود و تحصیل کودکانمان به مدرسه نرویم.

– اگرمانعی بر سر ورود فرزندان ما به مدرسه فراهم شود به همراه کسانیکه مشکل ما را دارند،  مقابل مراکز آموزش و پرورش جمع شویم و خواهان جوابگویی شویم.

-خواستهایمان بر سر تحصیل رایگان برای همه  را بصورت قطعنامه ای تهیه و آنرا در همه محلات و در تمام شهرها پخش کنیم. استفاده از مدیای اجتماعی میتواند به ایجاد چنین گفتمانی ابعاد وسیعتری بدهد و بتوانیم نیروی بیشتر را گرد آوردیم. در قطعنامه هایمان بر خواستهای فوری زیر تاکید داریم:

١– تحصیل رایگان برای همه و در تماس سطوح آموزشی.. هر نوع شهریه و اخاذی ممنوع

٢- لوازم التحریر رایگان برای همه کودکان

٣- یک وعده غذای گرم و رایگان

٤- کمک هزینه به خانواده های با در آمد پایین

٥-خصوصی سازمان آموزش و پرورش ممنوع.

٦-بازسازی فوری مدارس . مدارس امن و مجهز به تحهیرات ایمنی و آموزشی لازم

٧- برخورداری کودکان از امکانات بهداشتی و درمانی رایگان

٨- مدرسه جای آموزش علم است نه خرافه

٩- آموزش و پرورشی شاد،  مدرن و انسانی

در محله و شهر مان  تومار جمع کنیم و این خواست ها را طلب کنیم. بکوشیم با استفاده از ابزارهای مدرن ارتباطی، استفاده از اس ام اس و تشکیل گروههای مبارزاتی در  مدیای اجتماعی (تلگرام، فیس بوک و…)این خوداست را به پرچم مبارزه بخش هر وسیعتر از جامعه تبدیل کنیم.

با جنبشی سراسری در دفاع از کودکانمان و با خواست آموزش رایگان در همه سطوح حق مسلم همگان است، جنبشی سراسری بر سر این خواست بپا کنیم.

مناسبتهایی چون ١٧ مهر روز جهانی کودک، بهترین فرصت برای بردن این گفتمان در سطحی اجتماعی و بسیج نیرو حول این حواستهاست.

تشکلهای موجود در دفاع از حقوق کودک نقش مهمی در اجتماعی کردن چنین گفتمانهایی را در سطح جامعه دارند. به این تشکلها بپویندیم و در هر کجا که وجود ندارند، بنیانگزارش باشیم.