مردم آذربایجان٬ مردم کردستان٬ هشیار باشید! توطئه وزارت اطلاعات را باید خنثی کنیم

محسن ابراهیمی، دبیر کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران

حکومت اسلامی مدتهاست وزارت اطلاعاتش را مامور کرده است علیه اتحاد شما مردم آذربایجان و کردستان توطئه کند. سران حکومت اسلامی که خوب میدانند منفور مردم هستند و نمیتوانند با اتکا به مذهب میان مردم تفرقه بیاندازند٬ این بار به ابزار جدید متوسل شده اند. به نژادپرستی و قوم پرستی روی آورده اند. میخواهند میان مردم به نام ترک و کرد و لر و بلوچ و عرب و فارس و … شکاف بیاندازند٬ اعتراض مردم علیه حکومت اسلامی را با این اختلافات منحرف کنند تا به عمر ننگیشان ادامه دهند. ناسیونالیستهای قوم پرست عملا در خدمت این سیاست حکومت اسلامی هستند.

تحریکات نژاد پرستانه در رسانه های اجتماعی از جمله راه انداختن فیسبوکی توسط قوم پرستان اسلامی به نام “جنبش اخراج کردها از آذربایجان” یکی از کثیفترین نمونه های این تقلاهاست. فقط به چند مورد از تبلیغات این سایت نگاه کنید تا دستهای خونین و چرکین وزارت اطلاعات را پشت این سایت ببینید. تاببینید که این یک توطئه آشکار علیه مبارزه مردم و در خدمت جمهوری اسلامی است:

در این سایت به مردم ارومیه و شهرهای تابعه توصیه شده است:

هرگونه تجمع کردها، رفت و آمدهای دسته جمعی کردها در همسایگانتان و محله تان را رصد کنید و به محض دیدن چنین مواردی اقدامات زیر را انجام دهید:

– با شماره ۱۱۳ (اطلاعات) تماس گرفته و محل دقیق تجمع اینها (غالبا خانه های دانشجوئی، خانه های مجردی کارگری و ازاین دست خانه ها) را گزارش کنید. مطمئن باشید امنیت شما محفوظ میماند!

– در شبکه های اجتمائی (فیس بوک، توئیتر، وبلاگها و سایتها) مشخصات و محل تجمع کردها را لو دهید تا در امان نباشند!

– در کمترین مدت با ارائه به کلانتری٬ مهاجران شوم کرد را از محله تان اخراج کنید. نیروی انتظامی در این موارد هیچ مسامحه ای نمی کند (موثرترین راه!)

– اگر مهاجر تازه وارد دیدید دنبال کنید و شناساسی کنید و حرکات مشکوکشان را به نهادهای امنیتی گزارش دهید!

علاوه بر اینها، دست اندرکاران این سایت به برخورد شنیع جمهوری اسلامی با مهاجران افغانستانی و اینکه ورودشان به جاهایی را ممنوع میکند افتخار میکنند و آن را الگوی خود میدانند! از روحانیون میخواهند خرید و فروش با کردها را تحریم کنند و مغازه ها به کردها مواد غذایی نفروشند! کردها را از شهرها اخراج کنند تا امت شیعه در اکثریت بماند! از شهردار میخواهند تا مجسمه ملا حسنی٬ یکی از درنده خوترین آخوندهای خمینی و جمهوری اسلامی را در ارومیه نصب کند!

آیا همه اینها نشان نمیدهند که وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی و قوم پرستان مرتجع عملا دست در دست هم گذاشته اند و برای مردم نقشه های خونینی میکشند؟ متحد شده اند تا اعتراض متحد مردم علیه وضع حاکم را قیچی کنند؟ اتحادی که میتواند هم بساط جمهوری اسلامی را با همه تبعیضاتش جارو کند و هم دکان قوم پرستان را ببندد؟

مردم شریف آذربایجان! مردم شریف کردستان:

جمهوری اسلامی هنوز در کابوس قیام ۸۸ بسر میبرد؛ جمهوری اسلامی از اتحاد مردم ایران هراس دارد وخوب میداند که اگر قیام ۸۸ این بار با نیروی همه مردم ایران از جمله ‌‌آذربایجان و کردستان تکرار شود٬ بسرعت عمارت خونین و چرکین جمهوری اسلامی را درهم خواهد کوبید. به این دلیل سران حکومت اسلامی در فکر توطئه های جدید علیه مردم ایران هستند. شکاف انداختن میان مردم به نام قوم و نژاد یکی از این توطئه هاست.

مشخصا اهدف شوم وزارت اطلاعات و قوم پرستان از این تبلیغات نژاد پرستانه اینها هستند:

– میخواهند میان کارگر ترک و کرد٬ همان کارگرانی که به یک اندازه شیره جانشان توسط کارفرمایان مکیده میشود تفرقه بیاندازند تا میلیادرهای اسلامی راحتتر چپاول کنند!

– میخواهند میان زنان و جوانان آذربایجان و کردستان که درد مشترک دارند تفرقه بیاندازند تا اعتراض قدرتمند علیه قوانین اسلامی را کند کنند!

– میخواهند مردم آذربایجان و کردستان را که سالهای سال در کنار هم زندگی کرده اند علیه همدیگر تحریک کنند و حکومت اسلامی را از نفرت مشترک این مردم نجات بدهند! تا این مردم نتوانند علیه حکومت اسلامی مبارزه ای مشترک و متحد پیش ببرند!

– میخواهند مردم را با نفرت قومی مشغول کنند تا هم بازار قوم پرستان داغ بماند و هم حکومت اسلامی به حیات نکبت بارش ادامه دهد!

مردم آگاه و آزادیخواه آذربایجان و کردستان٬

باید این توطئه حکومت اسلامی و قوم پرستان را خنثی کنیم.

باید اعلام کنیم که ما مردم آذربایجان و کردستان همدرد و هم سرنوشت و همرزم هستیم. ما یک دشمن مشترک داریم و آن جمهوری اسلامی است و یک هدف داریم و آن سرنگونی حکومت اسلامی است.

باید اعلام کنیم که ما میخواهیم جمهوری اسلامی سرنگون شود و بر ویرانه های آن جامعه ای بسازیم که در آن همه مردم ایران در آزادی و امنیت و رفاه زندگی کنند. جامعه ای که در آن هیچ نهاد و هیچ ارگان و هیچ مقامی مجاز نباشد به نام مذهب و نژاد و قوم و ملت و هر توجیه دیگری بر هیچ شهروندی تبعیض اعمال کند.

در مقابل توطئه های پلید وزارت اطلاعات و قوم پرستان مزدورش باید با قدرت تمام ایستاد.

۲۶ دی ۱۳۹۲، ۱۶ ژانویه ۲۰۱۴