بیانیه حزب کمونیست کارگری درمورد، دزدی های مقامات حکومت از سازمان تامین اجتماعی Featured

 این روزها مقامات و رسانه های جمهوری اسلامی بر متن نزاعها و کشاکشهای جناحی خود مجبور به یک اعتراف بزرگ و رسوا کننده دیگر از عملکرد حکومت شده اند. طبق این اعترافات میلیاردها دلار از امکانات سازمان تامین اجتماعی صرف دزدی های کلان مقامات حکومت و یا رشوه به تعداد کثیری از نمایندگان مجلس اسلامی و مقامات دولتی و سرمایه داران وابسته به آنها و یا صرف حق السکوت دادن به رسانه های مختلف اصولگرا و اصلاح طلب شده و میلیونها کارگر و بازنشسته عضو این سازمان، از ساده ترین خدمات این سازمان محروم شده اند. سازمانی که هرسال چند میلیارد دلار از جیب کارگران اخاذی میکند تا به آنها خدمات بدهد، به یک ناندانی بزرگ برای لاشخورهای حکومت اسلامی تبدیل شده است.

 دارایی عظیم سازمان تامین اجتماعی از دسترنج دوازده میلیون کارگر و کارمند تحت پوشش این سازمان تامین شده است. یعنی این سازمان تماما متعلق به کارگران است و قرار بوده درآمدهای آن صرف حقوق بازنشستگی، بیمه بیکاری، خدمات درمانی، حمایت در برابر حوادث، بیماری‌ها و بارداری، مستمری از کارافتادگی و مستمری بازماندگان شود. اما بخش اعظم درآمد این سازمان صرف دزدی های میلیاردی مقامات و شرکای آنها و باج دادن به مقامات دولتی و حقوق های کلان به چند هزار مدیر و مسئول این سازمان شده و کارگران و کارمندان عضو آن از ساده ترین خدمات درمانی محروم شده اند. از جمله تعداد بیمارستان هائی که دفترچه بیمه قبول میکنند بسیار کم است، نوبت ها بسیار طولانی است، کیفیت خدمات بسیار پائین است، این بیمارستان ها فاقد امکانات اولیه مانند تجهیزات آزمایشات و عکسبرداری ها هستند و بیماران را یا در نوبت های طولانی نگه میدارند و یا به بیمارستان های خصوصی با هزینه های بالا پاس میدهند و عملا کارگر و کارمند فقیر و زحمتکش امکان معالجه ساده ترین بیماری ها را از دست میدهد. علیرغم هزینه ای که هر ماه از حقوق ناچیز کارگران میگیرند، دفترچه های بیمه کارگران بی ارزش شده اند. بسیاری از کارگران مجبور شده اند برای استفاده از دفترچه های خود، ماهانه بخش دیگری از حقوق ناچیز خود را به “بیمه تکمیلی دی” بدهند که یک نهاد خصوصی است. درمورد بازنشستگی و بیمه بیکاری وضعیت از اینهم بدتر است. بسیاری از کارفرماها در تبانی با ارگان های مختلف حکومت از جمله سازمان تامین اجتماعی از دادن سهم بیمه کارگران خودداری میکنند و کارگران بعد از سالها کار امکان گرفتن بیمه بیکاری و مستمری بازنشستگی پیدا نمیکنند. بدین ترتیب سازمان تامین اجتماعی به منبع دیگری از فساد و دزدی توسط مقامات حکومت تبدیل شده و گوشه دیگری از کل فساد همه جانبه حکومت اسلامی را در معرض دید همگان قرار داده و ذره ای مشروعیت اخلاقی و سیاسی برای حکومت اسلامی و مقاماتش باقی نگذاشته است.

 حزب کمونیست کارگری بعنوان نماینده کارگران و حقوق بگیران زحمتکش یعنی ٣٧ میلیون اعضای خانواده های وابسته به سازمان تامین اجتماعی، اعلام میکند که تمام ثروتهای سازمان تامین اجتماعی متعلق به کارگران و حقوق بگیران زحمتکش است و کلیه دزدی ها و سوء استفاده های مالی توسط مقامات باید فورا پس گرفته شده و صرف خدمات به اعضای این سازمان شود. دزدان حاکم بر این سازمان باید فورا به محاکمه کشیده شوند و پولها و ثروتهای این سازمان در خدمت کارگران قرار گیرد.

 حزب کمونیست کارگری از کارگران و بازنشستگان و اعضای خانواده هایشان در سراسر کشور میخواهد که با تمام قوا برای پس گرفتن حقوق حقه خود دست به اعتراض بزنند. دوازده میلیون نفری که به این سازمان ماهانه حق بیمه میدهند و کل ٣٧ میلیون نفری که تحت پوشش آن هستند نیروی عظیمی هستند که میتوانند با تجمعات اعتراضی، با امضای تومار، با تشکیل مجمع عمومی در کارخانه ها و به اشکال مختلف دیگر، به میدان بیایند و خواست های بحق خود را با تمام قوا مطالبه کنند. کارگران در روزهای اخیر دست به تجمع مقابل این سازمان زده و یا شروع به جمع آوری طومار کرده اند و خانه کارگری ها تلاش میکنند این اعتراضات را تحت کنترل خود قرار داده و به نیروی یک جناح رژیم تبدیل کنند. کارگران باید هوشیارانه و با طرح کلیه مطالبات بحق خود، مانع سوء استفاده دار و دسته های خانه کارگر و یا شوراهای اسلامی شوند. آنها در دوره های مختلف همگی شریک جرم همین سعید مرتضوی دزد و جنایتکار و یا سایر باندهای حکومت بوده اند و ربطی به خواست کارگران ندارند.

 حزب کمونیست کارگری کلیه کارگران و بازنشستگان و خانواده هایشان را فرامیخواند حول خواست های زیر به میدان بیایند و در سراسر کشور دست به اعتراض بزنند:

 ١- همه اسناد دزدی ها و سوء استفاده ها از جمله رشوه هائی که به نمایندگان مجلس و رسانه ها داده شده باید علنی شود و به اطلاع افکار عمومی برسد.

٢- کلیه رشوه ها ودزدی ها باید با ذکر علنی مبالغ آن به سازمان تامین اجتماعی برگردانده شود و در خدمت مردم قرار گیرد.

٣- باند مرتضوی، رحیمی، احمدی نژاد و سایر مقاماتی که در فساد و دزدی های تامین اجتماعتی در دوره های مختلف دست داشته اند باید فورا از این سازمان اخراج شده و مورد محاکمه قرار گیرند.

٤- حقوق های ده میلیون و چهارده میلیون تومان که به هفت هزار نفر از “نورچشمی ها” و مدیران این سازمان پرداخت میشود فورا قطع شود.

٥- بیمه تکمیلی دی باید منحل شود و در کلیه بیمارستان ها به تمام صاحبان دفترچه های بیمه درمانی، خدمات درمانی با کیفیت مناسب ارائه شود.

٦- کلیه کارگران و حقوق بگیران زحمتکش باید مشمول بیمه درمانی و خدماتی با استاندارد مناسب شوند.

٧- کارفرماهائی که از پرداخت سهمیه بیمه کارگران خودداری کرده اند بلافاصله مکلف به پرداخت سهمیه خود شوند و کلیه کارگران و اعضای خانواده آنها با هر میزان سابقه کار حق استفاده کامل از دفترچه های بیمه و بیمه بیکاری را داشته باشند.

 علاوه بر این طب رایگان، تحصیل رایگان و بیمه بیکاری حق مردم است و باید بعنوان خواست های فوری و مهم جامعه به پرچم مبارزه کارگران و مردم تبدیل شود.

 تا این حکومت هست دزدی و چپاول توسط مفتخوران و محرومیت مردم زحمتکش ادامه خواهد یافت. فساد سراپای حکومت را فراگرفته و نه تنها هیچگونه مشروعیتی برای این حکومت باقی نگذاشته است، بلکه روزبروز ابعاد بحران حکومت و دعواهای درونی آنها را بیشتر میکند و آنها را در مقابل مبارزه متحد ما ضعیف تر و بی دفاع تر میکند. باید با تمام قوا بپاخاست و بساط دزدان و چپاولگران اسلامی را در هم پیچید.

 حزب کمونیست کارگری ایران

١٢ دیماه ١٣٩٢، ٢ ژانویه ٢٠١٤