به مناسب یک تولد بزرگ

هوا خواهان و حافظین این دنیای وارونه   رخدادهای  کوچک را بزرگ و بزرگ را کوچک جلوه میدهند، بعضا آنقدر کوچک که دیده نشوند.و تولد حزب کمونیست کارگری از این  دسته از رخداد ها ست. حزبی که نطفه اش درانقلاب 57 ایران بسته شد و بر سر خرابی های دیوار برلین جان گرفت و رشادت یافت سالروز  تولدش  در مدیای دنیای فعلی دیده نمیشود. اما  چه بخواهند و چه نخواهند، چه ببینند و چه نبیند، چه بفهمند و چه نفهمند تولد این حزب یکی از بزرگترین حوادث تاریخ بشر است.سند دارد نمیشود ندید و نفهمید و باورش نکرد. حتی اگر یکی از ما باقی نماند!. دنیای بهتر این حزب روی سر تک تک تئوریسینهای بورژوایی سنگینی می کند . اگر مانیفست کمونیست مارکس وانگلس کمونیزم را طرح و پیش کشید، تولد کمونیزم کارگری نیز  یک  دنیای بهتر را روی دیوار اجتماعی انسانها  حک کرده است. برنامه یک دنیای بهتر حزب ما هزاران بار عملی تر از برنامه های کمونیستهای پیش از ماست. دقیقتر است، سنجیده تر است، پخته تر است.ادبیات و فرهنگ ما نگارشی نو وبدیع در ادبیات سیاسی دنیاست .خلاقیت، تمدن و برنامه وتاکیتیک واستراتژی ما رو به بالا و خلاف حرکت عمومی است. ما درست برخلاف جاذبه زمین رو به بالا حرکت کرده ایم. همگان مجبوراند ما را ببینند  .

حزب ما حزب کمونیست بعد از ویرانه های دیوار برلینی است که فروپاشی وال استریت را  دیده است. تا پیش از این هیچ حزبی چنین تجربیات گرانبهایی نداشته است. کمونیستهای دخیل در تمامی انقلابات اخیر می توانند از ما درسها بگیرند. اگر اشکالی داریم دخیل نشدن در تمامی حرکات و تحرکات انقلابی کشورهای دیگر در  دوران اخیر است. ما یک کاتالوک مناسب جهت معرفی خود به انقلابات اخیر تدوین نکرده ایم. انقلاباتی که بر  پیشانی خود رد و نشان  تفکرات ما را کم دارند و آن را  لازم دارند!

حزب ما امید و زبان گویای سیاسی  کارگران  دنیای فعلی است. کارگران را در همه عرصه های اجتماعی، در همه جنبشهای اجتماعی  نمایندگی می کند. برقراری ارتباط بین جنبشهای اجتماعی با کارگران از جمله ی  ابتکارات و اکتشافات حزب ماست، حاصل همه نو آوری های ما شگفت انگیز است، برای همین نگارش و ادبیات و اجتماعات حزب ما  نو و تازه و بدیع و بی سابقه هستند. ما مهر تازه ای بر سیاست زده ایم، شاید آنقدر غرق ماجراییم که خود را نمی بینیم!

استاندارد حزب های کمونیستی را زیر رو کرده ایم، از کنگره علنی  تا عضوگیری بی گزینش و یا خروج بدون مانعِ، از مسئله کودک تا زن، از مسئله فلسطین تا اسلام سیاسی … بعضاَ قافلیم و خبر نداریم، ما نرم کمونیست بودن را جابجا کرده ایم.

اما کارگران عالم در دیدن این تحولات سیاسی و در این تولد مبارک ذینفع اند، و البته شاید اعضای حزب نیز از این بیخبر نباشند.

 به مناسبت این تولد بزرگ باید قدر هم را بیشتر بدانیم، باید حرمت هم را بیشتر از پیش گرامی بداریم. بدانیم گوهری داریم بی بدیل. باید باور کنیم که کمونیزم و چپ دنیای فعلی را نمایندگی می کنیم. باید باور بکنیم که امید خیلی ها هستیم. امید حتی کسانی که به هر دلیل با ما نیستند.
به سهم خودم این تولد را به حزبم و به تک تک شما رفقای گرامیم  تبریک میگویم و تک تکتان را در آغوش می گیرم!

 منصور ترکاشوند 3/8/92