سازمانیابی علیه بیکاری و بیکارسازیها Featured

  • Written by:

بیکاری به ابعاد سرسام آوری رسیده است مقامات دولتی خود از در راه بودن سونامی بیکاری سخن میگویند. میلیون ها نفر بیکارند و بنا بر آمار دولتی 5 میلیون نیروی جوان وارد بازار کار میشود. بیکارسازیهای وسیعی نیز صورت گرفته و هر روزه در جریان است. موسسات بسیاری به تعطیلی کشیده شده است. اعتراض علیه بیکاری یک عرصه مهم  مردم است. در زیر به سرتیترهایی از مطالبات و اشکال مبارزه علیه بیکاری و علیه بیکارسازیها اشاره شده است

1- بسیج جوانان در محلات علیه بیکاری

2- فراخوان جوانان به تجمع در مقابل مجلس و وزارت کار و ادارات کار علیه بیکاری و با شعار یا کار یا بیمه بیکاری

3- ایجاد کانونهایی علیه بیکاری در هر شهر و تبدیل وزارت کار و ادارات کار به محل تجمعات آن با شعار یا کار یا بیمه بیکاری

4- اعتراضات گسترده و سراسری علیه بیکار سازیها، تجمع همزمان کارخانجات مختلفی که معضل بیکارسازی دارند با یکدیگر در هر شهر. با خواست بازگشت به کار همه کارگران اخراجی و متوقف شدن بیکار سازیها.

5- خطاب قرار دادن مراکز بزرگ علیه بیکارسازیها

خواستها:

 1- داشتن کار حق همه مردم است. دولت موظف است برای همه کسانی که آماده کار هستند، کار مناسب تامین کند و تخصص های لازم را برای نیروی کار فراهم کند.

2-بیمه بیکاری باید مکفی و به اندازه تامین یک زندگی انسانی باشد و همه افراد آماده بکار اعم از زن و مرد را در بر بگیرد. بیمه بیکاری بر مبنای آخرین حقوق دریافتی باید پرداخت شود و همین امروز نرخ آن بالاتر از میزان تورم دولتی باشد و متناسب با افزایش قیمت دیگر کالا ها در جامعه افزایش یابد. بیمه بیکاری زنان خانه دار را نیز در بر میگیرد.

3-بیمه بیکاری مکفی و سایر هزینه های ضروری به کلیه کسانی که بعلل جسمی یا روحی توان اشتغال به کار ندارند.

4- بهداشت و درمان رایگان برای همه مردم

5- همه مردم اعم از شاغل و بیکار باید از مسکن مناسب برخوردار باشند و تنها حداکثر ده درصد در امد مردم صرف هزینه مسکن شود و مابقی را دولت باید پاسخگو باشد.

6- تحصیل رایگان برای همه جامعه و ایجاد تسهیلات رایگان آموزش و کسب مهارت شغلی برای همه  بیکاران

شما نیز از تجربیاتتان در این عرصه از مبارزه برای ما بنویسید.